Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace

 

Komentáře
Kaki (Tomel japonský) - popis

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce serveru nemůže ovlivnit jejich obsah, vyhrazuje si však právo je odstraňovat.
 
od: Martin (psy.co)
datum: 3.1.09 - 14:55
titulek:

Top

Moje nejoblibenejsi exoticke ovoce. Nejlepsi je nechat to uplne dozrat az do "kase" a pak vytlacovat do pusy... Neni treba dochucovat, je to nejchutnejsi ovoce. :)
  
od: lili
datum: 1.3.09 - 06:33
titulek:

Re: Top

To je pravda, že je nejchutnější. Jsem teď v Mexiku tři týdny a nikde jsem ho neviděla. Až se vrátím do Čech, pokusím se vypěstovat rostlinu a dát ji na chráněné místo na zahradě. Uvidíme, jestli budou plody...
  
od: blblbl
datum: 10.1.15 - 20:54
titulek:

Re: kaki

Já osobně kaki miluji. Nejraději ho jíme, když je tak akorát. Jsem schopná sníst i 4 na posezení, ale občas se mi stává, že "na omak" je měkké, ale po té když ho sním, mám v puse divný povlak, říkáme tomu "protiskluzový povlak" . Je možné,že právě toto kaki bylo nedozrálé?
 
od: tereza (lakejda)
datum: 5.1.09 - 16:13
titulek:

stížnost

dejte tu více ovoce než to kaki
 
od: Blanka Nedvědická (Blanka)
datum: 19.5.09 - 13:43
titulek:

Pozor na alergickou reakci

Chtěla bych upozornit na možnou alergickou reakci po konzumaci tohoto ovoce. Syn po konzumaci jednoho plodu do hodiny otekl, zvracel a objevila se u něj svědivá vyrážka po těle. Pomohla tableta Dithiadenu.
  
od: alena (aidaho)
datum: 14.11.09 - 23:41
titulek:

Re: Pozor na alergickou reakci

chtela by jsem podotknout ze žádná alergická reakce nevznikne po prvním setkáním organismu s alergenem musel se sním setkat již dříve, aby si vytvořil protilátky, na jejichž základě vzniká alergická reakce
   
od: tomasr
datum: 4.11.10 - 09:55
titulek:

Re: Re: Pozor na alergickou reakci

Alergen, je jen látka v ovoci obsažená a ne celé ovoce.
  
od: Maja
datum: 23.11.11 - 15:46
titulek:

Re: Pozor na alergickou reakci

Taky jsem po snezeni Kaki dostala alergickou reakci natekle fleky na rukach,ale to mi udela i kdyz snim vic jako dva pomerance
  
od: Michala
datum: 6.12.16 - 20:50
titulek:

Re: Pozor na alergickou reakci

Asi před hodinou snědl můj syn necelou půlku kaki
 
od: Václav (Václav)
datum: 10.10.09 - 19:38
titulek:

pochvala i stížnost

Velice dobré ovoce jsem rad že se na podzim něco takového v obchodech oběvuje,zároveň po přečtení článku se mi nelíbí výrazy typu se nechá pěstovat,se nechá koupit,nejdou nahradit něčím jiným?
  
od: asher
datum: 29.10.09 - 22:47
titulek:

Re: pochvala i stížnost

Máte pravdu, je to psáno nějakým archaickým stylem. lepší by asi bylo napsat: "dá se pěstovat" nebo "může se pěstovat", případně "může se koupit". Ale také ve slově objevuje patří místo "ě" raději "je". Holt někdy či spíše často, dáváme té naší češtině pěkně zabrat. Kaki mně také moc chutná, ale víc než broskev mi připomíná nádech hrušky, zvlášť, když to sním i s kouskem slupky. Nedávno byl v Receptáři příspěvek o pěstiteli tohoto ovoce v Bratislavě
   
od: bod
datum: 20.11.09 - 09:28
titulek:

Re: Re: pochvala i stížnost

Máte pravdu, každý Tatar se snaží psát moudrosti a podle toho to vypadá. Kromě těch hovadin, které popisujete, mají problémy i s češtinou pro první stupeň ZŠ. "Plody by neměli být", "měké". Inu, jak říkaly naše babičky: Učený s nebe nespad' - jen blbce jako by shazovali …
    
od: Admin
datum: 20.11.09 - 10:12
titulek:

Re: Re: Re: pochvala i stížnost

Rád využiji Vašich jazykových znalostí. Zašlete mě upravený text, rád ho aktualizuji...
     
od: ANDROID (ANDROID)
datum: 1.12.09 - 10:17
titulek:

Re: Re: Re: Re: pochvala i stížnost

... Zašlete MNĚ ...
      
od: ja
datum: 1.11.11 - 12:30
titulek:

Re: Re: Re: Re: Re: pochvala i stížnost

Mě se muže psat Mě i Mne...to je jedno..
       
od: jedno je kolečko od trakaře
datum: 10.11.11 - 12:50
titulek:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pochvala i stížnost

Právě že není jedno, který tvar se v kterém případě použije.
       
od: andy
datum: 19.11.12 - 15:48
titulek:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pochvala i stížnost

Ve 2. a 4. pádě se píše mě, ve 3. a 6. pádě mně.
      
od: vl
datum: 28.10.17 - 10:41
titulek:

Re: Re: Re: Re: Re: pochvala i stížnost

..."zašlete MI"...
    
od: MARTIN
datum: 8.1.10 - 08:29
titulek:

Re: Re: Re: pochvala i stížnost

MÁTE TAM TAKY CHYBU VY CHYTROLÍNE... TŘEBA UČENÝ Z,Z,Z,Z, NE S NESPADL'!!!!
     
od: Very
datum: 25.12.11 - 18:38
titulek:

Re: Re: Re: Re: pochvala i stížnost

Nevím, jestli Vám správně rozumím. Spadl - směr ze shora dolů...to je správně ;)
      
od: irisz
datum: 29.12.14 - 12:04
titulek:

Re: Re: Re: Re: Re: pochvala i stížnost

Z nebe - ne s nebe
  
od: ben
datum: 22.1.10 - 14:20
titulek:

Re: pochvala i stížnost

vysvětlení pro "pepiky" prostě to psal někdo z Vysočiny, tam se tento výraz běžně používá, viď.
   
od: marie (marie)
datum: 26.11.11 - 11:38
titulek:

Re: Re: pochvala i stížnost

Jděte do pr.ele s češtinou, stejně jí nikdo neumíte a pište k věci. Bože my jsme národ!
    
od: mnb
datum: 19.9.12 - 15:13
titulek:

Re: Re: Re: pochvala i stížnost

:)))) To JI tedy neumíte, to máte pravdu.
    
od: rtep
datum: 16.4.13 - 14:30
titulek:

Re: Re: Re: pochvala i stížnost

jdi do píči kokote nikoho nezajímáš ;)
  
od: Romana (Laura)
datum: 1.11.12 - 12:11
titulek:

Re: pochvala i stížnost

Ovoce je vynikající,zrovna jsem dojedla.
Co se týče alergie, jak mi jednou sdělil alergolog, není to vámi, ale ta rostlina nemá ráda VÁS ´=) musela jsem se smát, ale JE to pravda. Když si dám třeba dvě kukuřice po nějakém časovém intervalu /na kterou mám prý alergii/ tak na jednu oteču, a po té druhé ne. Proto mám při sobě xxxx krabičet antialergenů
Jinak, co se týče té češtiny, nikdo není 100%, vím, že zde napíši pár chyb, ale takový je život a jde se dál.
  
od: Tonda (Tonda )
datum: 19.10.14 - 18:38
titulek:

Re: pochvala i stížnost

a pozor na "se oběvuje" to je ještě horší, než výše uvedené archaické výrazy. Neumí to česky a chce to radit.
 
od: Marta
datum: 29.10.09 - 13:11
titulek:

Musí se oloupat?

Kaki si kupuji už nějakou dobu a chutná mi i se slupkou. Ví někdo, proč se musí loupat?
 
od: Kllink
datum: 18.11.09 - 18:56
titulek:

Slupka

My si Kaki kupujem už třetí rok. Dětem moc chutná a jíme ho celou dobu i se slupkou. Zatím se nám nic nestalo.
  
od: Romana (Laura)
datum: 1.11.12 - 12:16
titulek:

Re: Slupka

Ahojky.Protože ho žaludek špatně stravuje a potom jsou i ty alergické příznaky, jak se píše víš. A níže je psáno, že se postřikují /jako všechny ovoce/, Ale v Číně jsou horší pesticidy, než v čr
 
od: Renata (reny)
datum: 24.11.09 - 13:25
titulek:

Kaki-loupání

Na wikipedii je psáno,že se konzumuje i se slupkoujako jablko.Je možno i loupat ale není třeba.
  
od: jiriczech
datum: 26.11.09 - 11:05
titulek:

Re: Kaki-loupání

Presne tak, nam toto ovoce doporucili Cinani a ti ho neloupou.
Je to presne jak s jablky, nekdo si je loupe, ale vetsina lidi je konzumuje se slupkou.
   
od: Dan
datum: 3.12.10 - 10:51
titulek:

Re: Re: Kaki-loupání

Slupku je dobré oloupat. Před transportem se na to stříká kde co včetně hliníku. Nevím jak moc pomůže omytí. Hliník se používá asi na vše. Od pomerančů až po kaki. Osobně ho mám také moc rád.
    
od: kaki
datum: 9.12.11 - 16:10
titulek:

Re: Re: Re: Kaki-loupání

Hliník? :-)
   
od: vl
datum: 31.1.16 - 13:24
titulek:

Re: Re: Kaki-loupání

Letos se musí loupat i většina NAŠICH jablek - kůra jak plech. To počasí ...
Asi to bude s tomelem podobné.
 
od: Diana
datum: 24.11.09 - 14:58
titulek:

jód a kaki

Milé čtenářky a čtenáři,
chtěla jsem Vám sdělit, že toto ovoce obsahuje jód. Při nedostatečné činnosti štítné žlázy a u děti, které nechtějí jíst ryby je kaki dobrým doplkěm jódu.
 
od: evik
datum: 28.3.10 - 18:26
titulek:

poraďte kde koupit

Prosím poraďte kde koupím sazenku stromku??? Chtěla bych pěstovat na zahradě, ale kde se dá stromek koupit???
  
od: Andrej Danek (asimina)
datum: 1.9.10 - 02:19
titulek:

Re: poraďte kde koupit

Mám momentálne už 70 odrud Kaki - nebo tomel. Nekteré i namnožené.
 
od: Helper
datum: 5.7.10 - 14:10
titulek:

Semena

Zatím jsem našel pouze nevyvinuté(tedy malé) semena.Našel z vás někdo i vyvinuté?
  
od: frant
datum: 5.7.10 - 15:05
titulek:

Re: Semena

Našel jsem i vyvynutá. Mám pocit, že většinou to bylo tak 20% vyvynutých
   
od: Andrej Danek (asimina)
datum: 1.9.10 - 02:23
titulek:

Re: Re: Semena

Semenami se dá množit jen obtížně a semenáče rodí za mnoho let, jestli tedy vubec přežijí. Ušlechtilé odrudy se roubují na podnože Diospyros Kaki, nebo Diospyros Virginiana...
    
od: Helper
datum: 2.9.10 - 11:58
titulek:

Re: Re: Re: Semena

Nebo Diospyros lotus,to už ale vím.:)
    
od: persimon
datum: 29.11.11 - 18:51
titulek:

Re: Re: Re: Semena

Semeny se množí snadno a semenáče rodí už 3.rokem, pokud se naroubují do koruny již plodícího stromu. Pokud se semenáč vypěstuje v našich podmínkách, šance na přežití má vyšší, než třeba odrůdy z Itálie. To je případ odrůdy Dunaj. Ušlechtilé odrůdy se roubují na Diospyros virginiana a Diospyros lotus. Určitě ne na kaki.
     
od: Asimina (Asimina)
datum: 29.11.11 - 19:11
titulek:

Re: Re: Re: Re: Semena

Tak to by som chcel vidieť ako semenáč zarodí 3 rokom. Viem na Slovensku o 15 starých stromoch semenáčoch. Najskôr som videl plodiť semenáč v 6 roku a najneskôr v 17 roku. Dokonca ani preštepený na lotuse mi jeden ani po 8 roku nezarodil...
Takže nezovšeobecňovať. Štepený môže rodiť v treťom roku ale to je samozrejme štep zo stromu ktorý už rodí...
  
od: nasťa
datum: 8.12.13 - 14:22
titulek:

Re: Semena

asi npřed rokem byli krásná dorostlá semena , nechala jsem je chvíli v klidu a pak zasadila,,,nic ted před týdnem jsem našla jen jedno , před tím byli tuším 3.tak nevím musím zjistit ci sním,,jsou krásná jakoy trojhran tmavě hnědá
 
od: Helper
datum: 4.9.10 - 01:18
titulek:

Chuť

Chutná velmi sladce ,není moc výrazná chuť tohoto ovoce ,konzistence připomíná meruňku ,přezrálou ,nebo také džem.
 
od: růže
datum: 28.11.10 - 08:36
titulek:

posouzení při koupi

Koupila jsem si Kaki a byla jsem mile překvapena dobrou ,lahodnou chutí. Doporučuji všem.
 
od: Helca
datum: 25.12.10 - 18:28
titulek:

Kaki

Kako je velmi i dobre i chutově doporucuji.
 
od: Antonín Hájek (hejkok)
datum: 11.10.11 - 06:46
titulek:

Kaki

Teď jsme si přivezli Kaki ze Slovinska. Náš domácí má celý sad, tak nám věnoval celý koš. Jsou tužší než v Česku kupované, konzumují se i se slupkou a jsou vynikající.
 
od: veronika M. (zirOfa)
datum: 1.11.11 - 15:21
titulek:

Slupka se nekonzumuje. !!!

Slupka se nekonzumuje. !!!
  
od: wabi (Asimina)
datum: 3.11.11 - 16:14
titulek:

Re: Slupka se nekonzumuje. !!!

Vypestujte si vlastné kaki. Je to jednoduché a hodne ušetríte.
   
od: okawango
datum: 20.11.11 - 18:59
titulek:

Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!

Slupka se nekonzumuje z toho důvodu, že pěstitelé před expedicí stříkají na běžícím pásu plody kaki fungicidy, čímž pak producenti dosahují delší trvanlivosti tohoto ovoce na pultech a jeho lepší vzhed i po několika dnech. Je to úplně stejné, jako u citrusů, jenom procento fungicidů je trochu odlišné... Slupka z mandarinek nebo pomerančů taky musí pryč a nedoporučuje se ani na kandovaný cukr.Kdo teda jí plody i se slupkou, riskuje alergické reakce. To dá logiku, že jo ?
Co se týče mladých stromečků diospyros kaki , dají se již v poslední době běžně sehnat u vícero prodejců jak v Čechách, tak na Slovensku. Opatrnosti však není nikdy dost, pokud někdo prodává takový stromek bez názvu odrůdy, buďte ve střehu. Seriózní prodejce se vás zeptá do ktoré lokality ho chcete vysadit a podle toho vám poradí odrůdu. Je to něco podobného jako u jabloní a hrušní, v každé odlišné lokalitě se daří jiným odrůdám ... Do studených oblastí vám pak prodá buď křížence(Nikitaś Gift nebo Rossijanku, původem z bývalého SSSR) nebo některou z odrůd virginián z USA, které jsou všechny dosti mrazuodolné, ale s menším ovocím ( Meader, Prok, Korp, NC 10, Ruby, Dickie, Geneva Long, Geneva red , atd, atd ( těch odrůd je spousta). Do teplejších oblastí lze vysadit i vybrané odolnější odrůdy těch "pravých" velkoplodých kaki, které mají větší až veliké plody, ale vyžadují nejen dobré místo, ale i větší péči. Z těch zhruba 70 -ti odrůd kolujících u nás se zatím osvědčuje zhruba 15-20 odrůd, mezi ně patří rozhodně Costata, Dunaj, Fuyu, Hana Fuyu, Jiro, Hiratanenashi, Hachyia, Orest,Hokkaidó, Izu,Tipo,Aman kaki,Budapest ( 1,2), Saijo, Kaukaz, Čokoladnyj a další, chce to jenom postupně je u vás všechny , nebo vybrané z nich , "odzkoušet". Pochopitelně, citlivější odrůdy nutno v prvních letech chránit před silnějšími mrazy (podro...
    
od: okawango
datum: 20.11.11 - 19:22
titulek:

Re: Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!

Příspěvek nebyl vzatý celý, jenom proto ještě dodávám, že podrobnosti k tomuto lze najít i jinde, v jiných článcích k této problematice...
Ke křížencům tzv "třetí generace" se zde podrobněji věnovat nebudu, bylo by to předčasné. Proto jenom stručně: Od podzimu 2011 jsou na našem území již i tyto nové křížence z východu ( Ukrajina), jako například M. Goverla a další, které jsou ještě odolnější jako Rossijanka a Nikitskaya. Tím pádem by potíže s úspěšným pěstovíním dispyrosů u nás bylo možné zase o něco minimalizovat ... Odhaduji, že do 5-7 let bude možné stromečky těchto křížencú 3. generace u nás bez problémů zakoupit...
Závěrem : ten Wabi, jak zde přispěl přede mnou je dle mého názoru jeden z nejlepších oborníků v pěstování kaki, asimin a jiných "exotů". Možná že je trošku chybou jeho dosavadní přílišná skromnost ... Koupit však u něho stromek je dobrá investice a rady , ktoré přitom poskytuje jsou fakt vyčerpávající a hodnotné... Dovolím si však ještě podrhnout, že nelze zapomínat mimo tyto rady a doporučení Wabiho také na klasické zalévání v horkém létě... I to se totiž už stalo, že pěstitel se držel všeho , co slyšl, ale prozaicky zapoměl v horkém létě mladý stromek občas zalejvat ...
Znám Wabiho dobře, ale v takovém případě by vám už ani on asi nic neporadil ...
     
od: persimon
datum: 29.11.11 - 19:01
titulek:

Re: Re: Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!

"Ke křížencům tzv "třetí generace" se zde podrobněji věnovat nebudu, bylo by to předčasné. Proto jenom stručně: Od podzimu 2011 jsou na našem území již i tyto nové křížence z východu ( Ukrajina), jako například M. Goverla a další, které jsou ještě odolnější jako Rossijanka a Nikitskaya."

Uvedená odrůda není odolnější, ale choulostivější než Rosijanka a Nikitská. Když tomu nerozumíte, tak to tady nepište.

"Odhaduji, že do 5-7 let bude možné stromečky těchto křížencú 3. generace u nás bez problémů zakoupit..."

To asi těžko, hybridy 3.generace jsou patentově chráněné a nesmí se množit bez svolení autora.

      
od: Okawango
datum: 16.12.11 - 18:59
titulek:

Re: Re: Re: Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!

No jo ... je to jako vždycky ... Když se zde něco napíše, ihned se najde někdo "moudřejší", kdo to zpochybní ... Typicky české .... Ale i tak dobře, vždyť se vlastně nic neděje ...
Známe dobře českou náturu,že jo ? Patent -nepatent, zde se cesta "vpřed" vždycky najde . Já vím na 100 % , že odrůdy třetí generace už u nás existují ... Ano, souhlasím, zatím se oficiálně nemnoží, to je pravda... Ale ... No, nebudu to dále rozvádět ... S Rossijankou a Nikitskou to bylo úplně, ale "ausgerechnet" úplně stejné ...
A co se týče Goverly - k čemu by asi byla vyšlechtěna celá ta "třetí generace", kdyby byla "horší" než ta předešlá ? Ale nebudu Vám brát Váš názor, pane profesore, ...
Hezké Vánoce přeji všem..., i Vám...
Okawango
       
od: Okawango
datum: 16.12.11 - 20:13
titulek:

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!

Tak jsem si ještě schválně opět vyhledal příslušnou literaturu k té "třetí" ukrajinské generaci. Možná tam taky "zavádějí", ale je tam černé na bílém napsáno :
Odrůda M.Goverla - ovoce do velikosti 270 g
, oranžově-červené barvy, velmi dobré chuti, dozrává koncem října až počátkem listopadu, mrazuvzdorná až k minus 25 °C.
Odrůda M.Roman Kosh-ovoce velikosti 250 gr
,barvy žluté, zraje počátkem listopadu, snáší mráz do - 25 °C.

Ve stejném materiálu uvádějí stejní Ukrajinci také dřívě úspěšnou Nikitskou , kde je uvedena mrazuodolnost "až" -24 °C.
Byť by to i bylo zhruba tak na "stejné" hranici, tak asi všichni uznáme, že srovnávat těch 250 gramů vážíciho ovoce M.Goverly s plody Nikitské bordové , to bude asi dosti problematické, že jo ? Kdo už má doma Nikitskou, ten asi ví, o čem tady teď píšu ... A co se týče velikosti plodů Rossijanky, to bych raději tady ani nesrovnával. To by bylo určitě směšné ...
Tak ještě jednou , hezké Vánoce, pane profesoře ... I všem ostatním ...
    
od: Jiřina Broučková (Jiřina)
datum: 19.11.13 - 11:48
titulek:

Re: Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!

Bylo mi dvakrát po kaki velice špatně, už ho nechci ani vidět. Podotýkám, že žádnými elergiemi netrpím a kaki jsem jedla bez slupky, Naposledy jsem ho snědla necelou polovinu včera večer. Asi po půl hodině se mi začal zvedat žaludek a celou noc jsem zvracela, měla jsem bolesti hlavy, zimnici, křeče v břiše a v nohou. Ten stav připomínal silnou kocovinu nebo ošklivou chřipku. Prvně jsem si nebyla jistá, že je mi špatně zrovna po kaki. Ale teď to vím jistě. Dejte si na něj pozor.
     
od: vl
datum: 7.11.14 - 19:39
titulek:

Re: Re: Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!

Takové potíže může vyvolat i váš nervový systém. Když máme pochyby o jakémkoli požitém jídle, můžeme si vyrobit"bolesti hlavy, zimnici ..." - i kdyby bylo naprosto neškodné.
   
od: Františka Václavíková (Ina)
datum: 11.7.14 - 17:42
titulek:

Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!

Rádi bychom si vypěstovali vlastní stromek Kaki. Jsem od Hodonína.
Prosím sdělte,zda prodáváte stromky a
jak velké? Dále jaký druh by na jižní Moravu byl nejvhodnější. Děkuji za vyjádření a přeji hodně
úspěchů v pěstování-
  
od: tognas
datum: 9.11.12 - 19:20
titulek:

Re: Slupka se nekonzumuje. !!!

a proc by se nemohla konzumovat?. je jedla stejne jako slupka z jablka.. NECHAPU PROC BY SE NEJEDLA.... :)
   
od: Mejta Petr (Mejta Petr)
datum: 17.12.12 - 20:32
titulek:

Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!

Dobrý den,kdo prosím pošle na jaře stromek.Strašně rád bych ho chtěl pěstovat.Zaplatím Vaši cenu.
 
od: Kaki
datum: 13.12.11 - 19:31
titulek:

?

olupat zjest a nasadit do kvetinaca
  
od: :)
datum: 11.1.12 - 18:43
titulek:

Re: ?

slupky:)
 
od: Pepa
datum: 7.12.12 - 17:18
titulek:

Oblibene ovoce

Musim rict, ze Kaki je me oblibene ovoce. Nastesti se uz da koupit bez problemu
 
od: Martin (Martin)
datum: 9.12.12 - 11:18
titulek:

Kakis mi moc chutnal

Prave jsem si umyl kakis, byl moc dobry! Konzumuji ho i se slupkou, nejlepe po sexu, misto cigarety
  
od: Usagi-chan
datum: 14.11.13 - 12:00
titulek:

slupka

Já jím kaki už pár let a vždycky se slupkou. Pesticidy jsou dneska úplně na všem, to si máme loupat i hrozny, či co? pořádně umyju a jím a ještě jsem žádnou alergickou reakci neměla...
 
od: Josef (Exot)
datum: 13.11.14 - 11:21
titulek:

Kaki Nikitskaja bordovaja

Pěstuji tento druh už několik let a až letos se mi urodilo asi 30 krásných plodů. Když byly krásně oranžové, tak jsme ochutnali, ale chuť nic moc, hodně taninu! Slyšel jsem, že se mají nechat na stromě přemrznout. Mezitím ale plody něco napadlo, na povrchu jsou chodbičky a černá plíseň. plody změkly a nejsou k jídlu. Nevíte někdo, co s tím?
 
od: Jkld
datum: 17.11.14 - 11:46
titulek:

Nic moc.

Chutná to jako přeslazená dýně,obsahuje taniny,který strašně dráždí žaludek.Nedá se to žrát LOL.
  
od: Anna
datum: 15.12.14 - 15:25
titulek:

Re: Nic moc.

Přesně. Minule jsem kaki jedla prvej krát, a nasledně mi bylo hrozne špatně. Pokazený celej večer. Objednala jsem si pivo na žaludek a ani jsem ho nemohla dopít! Kaki nikdy víc! Už ho nechci ani vidět!
 
od: Lucka (Lucka)
datum: 26.11.14 - 16:00
titulek:

Kaki

Zdar lidičky.
Můžete mi někdo napsat jak se kaki pěstuje a kde sehnat nějaký stromek kaki?
  
od: Laďa (Ladis)
datum: 11.2.15 - 09:24
titulek:

Re: Kaki

Pokud máte zájem koupit tomel (jakýkoliv buď virginiana nebo chinensis nebo křížence), obraťte se na Ottu Leisse v Poštorné (Břeclav)
http://subtropy.webgarden.cz/
 
od: Slavoň
datum: 29.11.14 - 06:25
titulek:

Černá dužnina

Rád bych se zeptal, zda jste se někdo setkal u kaki s načernalou dužninou a dá-li se takový plod konzumovat.
 
od:
datum: 5.1.15 - 12:13
titulek:

Chyby

Nezlobte se, ale máte v tom textu tolik hrubých chyb, že mě přešla na kaki chuť. Když nejste silní v gramatice, nechte si to aspoň někým zkontrolovat.
Děkuji
  
od: Laďa (Ladis)
datum: 11.2.15 - 09:29
titulek:

Re: Chyby

Já myslím že pokud se někomu nelíbí chyby v textu, tak přejděte někam na stránky se spisovnou češtinou. Tady se řeší rostlinky ne pravopis. Už na počátku diskuze o tomelech se to tu zvrhlo v nacionalisticko-jazykovou diskuzi. Já myslím, že tyto poznámky by měl admin odstraňovat, nejsou k tématu. Sám dobře vím, že někdy v rychlosti jak mám myšlenky uspořádány, tak abych nezapomněl co chci říci, tak se občas uklepnu.
 
od: Kresimir (KRIS)
datum: 12.8.15 - 16:37
titulek:

Povrch se jí jak u jablka

Když je ovoce čerstvé tak se povrch také ji. Jim to pořád a je to dobré.
 
od: Jan (Adler)
datum: 29.10.15 - 16:46
titulek:

chyby

máte v textu gramatické školácké chyby: správně je ... plody by měly být měkké ...

Příspěvků: 76Komentáře

 
 Top
Martin (psy.co) 3.1.09 - 14:55
 
 
 Re: Top
lili 1.3.09 - 06:33
 
 
 Re: kaki
blblbl 10.1.15 - 20:54
 
 stížnost
tereza (lakejda) 5.1.09 - 16:13
 
 Pozor na alergickou reakci
Blanka Nedvědická (Blanka) 19.5.09 - 13:43
 
 
 Re: Pozor na alergickou reakci
alena (aidaho) 14.11.09 - 23:41
 
 
 
 Re: Re: Pozor na alergickou reakci
tomasr 4.11.10 - 09:55
 
 
 Re: Pozor na alergickou reakci
Maja 23.11.11 - 15:46
 
 
 Re: Pozor na alergickou reakci
Michala 6.12.16 - 20:50
 
 pochvala i stížnost
Václav (Václav) 10.10.09 - 19:38
 
 
 Re: pochvala i stížnost
asher 29.10.09 - 22:47
 
 
 
 Re: Re: pochvala i stížnost
bod 20.11.09 - 09:28
 
 
 
 
 Re: Re: Re: pochvala i stížnost
Admin 20.11.09 - 10:12
 
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Re: pochvala i stížnost
ANDROID (ANDROID) 1.12.09 - 10:17
 
 
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Re: Re: pochvala i stížnost
ja 1.11.11 - 12:30
 
 
 
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Re: Re: Re: pochvala i stížnost
jedno je kolečko od trakaře 10.11.11 - 12:50
 
 
 
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Re: Re: Re: pochvala i stížnost
andy 19.11.12 - 15:48
 
 
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Re: Re: pochvala i stížnost
vl 28.10.17 - 10:41
 
 
 
 
 Re: Re: Re: pochvala i stížnost
MARTIN 8.1.10 - 08:29
 
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Re: pochvala i stížnost
Very 25.12.11 - 18:38
 
 
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Re: Re: pochvala i stížnost
irisz 29.12.14 - 12:04
 
 
 Re: pochvala i stížnost
ben 22.1.10 - 14:20
 
 
 
 Re: Re: pochvala i stížnost
marie (marie) 26.11.11 - 11:38
 
 
 
 
 Re: Re: Re: pochvala i stížnost
mnb 19.9.12 - 15:13
 
 
 
 
 Re: Re: Re: pochvala i stížnost
rtep 16.4.13 - 14:30
 
 
 Re: pochvala i stížnost
Romana (Laura) 1.11.12 - 12:11
 
 
 Re: pochvala i stížnost
Tonda (Tonda ) 19.10.14 - 18:38
 
 Musí se oloupat?
Marta 29.10.09 - 13:11
 
 Slupka
Kllink 18.11.09 - 18:56
 
 
 Re: Slupka
Romana (Laura) 1.11.12 - 12:16
 
 Kaki-loupání
Renata (reny) 24.11.09 - 13:25
 
 
 Re: Kaki-loupání
jiriczech 26.11.09 - 11:05
 
 
 
 Re: Re: Kaki-loupání
Dan 3.12.10 - 10:51
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Kaki-loupání
kaki 9.12.11 - 16:10
 
 
 
 Re: Re: Kaki-loupání
vl 31.1.16 - 13:24
 
 jód a kaki
Diana 24.11.09 - 14:58
 
 poraďte kde koupit
evik 28.3.10 - 18:26
 
 
 Re: poraďte kde koupit
Andrej Danek (asimina) 1.9.10 - 02:19
 
 Semena
Helper 5.7.10 - 14:10
 
 
 Re: Semena
frant 5.7.10 - 15:05
 
 
 
 Re: Re: Semena
Andrej Danek (asimina) 1.9.10 - 02:23
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Semena
Helper 2.9.10 - 11:58
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Semena
persimon 29.11.11 - 18:51
 
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Re: Semena
Asimina (Asimina) 29.11.11 - 19:11
 
 
 Re: Semena
nasťa 8.12.13 - 14:22
 
 Chuť
Helper 4.9.10 - 01:18
 
 posouzení při koupi
růže 28.11.10 - 08:36
 
 Kaki
Helca 25.12.10 - 18:28
 
 Kaki
Antonín Hájek (hejkok) 11.10.11 - 06:46
 
 Slupka se nekonzumuje. !!!
veronika M. (zirOfa) 1.11.11 - 15:21
 
 
 Re: Slupka se nekonzumuje. !!!
wabi (Asimina) 3.11.11 - 16:14
 
 
 
 Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!
okawango 20.11.11 - 18:59
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!
okawango 20.11.11 - 19:22
 
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!
persimon 29.11.11 - 19:01
 
 
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!
Okawango 16.12.11 - 18:59
 
 
 
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!
Okawango 16.12.11 - 20:13
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!
Jiřina Broučková (Jiřina) 19.11.13 - 11:48
 
 
 
 
 
 Re: Re: Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!
vl 7.11.14 - 19:39
 
 
 
 Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!
Františka Václavíková (Ina) 11.7.14 - 17:42
 
 
 Re: Slupka se nekonzumuje. !!!
tognas 9.11.12 - 19:20
 
 
 
 Re: Re: Slupka se nekonzumuje. !!!
Mejta Petr (Mejta Petr) 17.12.12 - 20:32
 
 ?
Kaki 13.12.11 - 19:31
 
 
 Re: ?
:) 11.1.12 - 18:43
 
 Oblibene ovoce
Pepa 7.12.12 - 17:18
 
 Kakis mi moc chutnal
Martin (Martin) 9.12.12 - 11:18
 
 
 slupka
Usagi-chan 14.11.13 - 12:00
 
 Kaki Nikitskaja bordovaja
Josef (Exot) 13.11.14 - 11:21
 
 Nic moc.
Jkld 17.11.14 - 11:46
 
 
 Re: Nic moc.
Anna 15.12.14 - 15:25
 
 Kaki
Lucka (Lucka) 26.11.14 - 16:00
 
 
 Re: Kaki
Laďa (Ladis) 11.2.15 - 09:24
 
 Černá dužnina
Slavoň 29.11.14 - 06:25
 
 Chyby
5.1.15 - 12:13
 
 
 Re: Chyby
Laďa (Ladis) 11.2.15 - 09:29
 
 Povrch se jí jak u jablka
Kresimir (KRIS) 12.8.15 - 16:37
 
 chyby
Jan (Adler) 29.10.15 - 16:46
 
reklama